Dom

Home office: jak zorganizować miejsce pracy i wydajnie pracować z domu

Home office: jak zorganizować miejsce pracy i wydajnie pracować z domu

Możesz przychodzić do pracy z przyjemnością, zwłaszcza jeśli do pracy jest pięć kroków. W domu mamy możliwość stworzenia wymarzonego miejsca pracy: wygodnego, funkcjonalnego i inspirującego. Dzielimy się wskazówkami, jak zorganizować idealne domowe biuro i wydajnie pracować z domu.

Oddzielne miejsce pracy

ierwszym krokiem do produktywności jest organizacja pełnoprawnego miejsca pracy, oddzielonego od innych obszarów mieszkania. Ważne jest nie tylko znalezienie poziomej powierzchni, na której można postawić laptopa, ale także przeznaczenie niewielkiej powierzchni na mini-biuro. Na pulpicie zaleca się tylko pracę, a nie przenoszenie prac domowych i rzeczy w to miejsce. Pomaga to szybko zaangażować się w proces i tworzy efekt przyjścia do pracy. Warto czymś upiększyć nasze domowe biuro, dobrym pomysłem może być las w słoiku.

Wybierz najjaśniejsze miejsce w mieszkaniu na miejsce do pracy, najlepiej naprzeciwko lub na prawo od okna. Może to być ocieplona loggia, narożnik w sypialni czy powiększony parapet w salonie. Światło dzienne, inspirujący widok z okna, odpoczynek dla oczu – to wszystko wpływa na samopoczucie i produktywność. Lampa stołowa przyda się wieczorem.

Oddziel miejsce pracy przynajmniej wizualnie od reszty przestrzeni, aby stworzyć poczucie izolacji. Aby to zrobić, możesz użyć stojaka przelotowego. Z jednej strony strefuje przestrzeń, z drugiej jest miejscem przechowywania książek, teczek z dokumentami i sprzętem do pracy.

Miejsce do pracy można znaleźć także w małych mieszkaniach: we wnęce, na parapecie, a nawet w szafie. Składany stolik to również dobre rozwiązanie dla tych, którzy oszczędzają miejsce.

Wygoda i piękno w projektowaniu miejsca pracy
Równowaga pomiędzy pięknem a wygodą przy wyborze stołu i krzesła jest równie ważna jak zakup innych mebli. Wymiary stołu powinny być współmierne do powierzchni pomieszczenia i Twoich zajęć. Na przykład stół o wymiarach 100 * 60 cm wystarczy do pracy na komputerze.

Stół z dodatkowymi szufladami do przechowywania ukryje kreatywny bałagan przed oczami. W szufladach stołu można przechowywać nie tylko dokumenty robocze, ale ogólnie wszystkie dokumenty, na przykład rachunki za mieszkanie. Jednocześnie, jeśli całe pomieszczenie jest wykonane w minimalistycznym stylu, proste biurko na czterech nogach będzie wyglądać bardziej harmonijnie niż komoda z szufladami.

Przeczytaj rady tych, którzy dużo pracują z domu i testują różne sposoby na komfort: niektórzy używają fitball zamiast krzesła, ortopedyczne krzesła z naciskiem na kolana, a nawet pracują na stojąco jak Maxim Gorky

Pracując z domu przez długi czas, zauważalne stają się nieoczywiste detale, które wpływają na komfort. Na przykład przewody od sprzętu, sztuczne oświetlenie, przechowywanie dokumentów i artykułów piśmiennych. Możesz uniknąć niedogodności, jeśli z wyprzedzeniem przewidzisz te szczegóły: Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie https://odbiur.pl/.

Umieść miejsce pracy w pobliżu gniazdka elektrycznego. Trzymaj ładowarkę do gadżetów pod ręką.
Użyj rzepów i klipsów, aby zebrać przewody z urządzeń i zabezpieczyć je w jednym miejscu, na przykład pod blatem stołu.
Pomyśl o dodatkowym systemie przechowywania: półkach na ścianie, szafce z szufladami lub regale, który można również wykorzystać do podziału na strefy.
Lepiej wybrać lampę stołową z elastyczną podstawą i regulowanym kloszem. Światło nie powinno znajdować się na wysokości oczu.
Stos papierów zamienia się w trzy schludne teczki, jeśli użyjesz tekturowych przekładek lub pudełek na dokumenty.

Źródło inspiracji

Domowe biuro może stać się ulubionym miejscem, jeśli udekorujesz je według własnych upodobań. Inspirację można czerpać z otoczenia. Korkowa, magnetyczna lub łupkowa tablica do pisania pomaga uporządkować myśli i dostroić się do kreatywnej fali. Motywujące plakaty, pocztówki i fotografie, piękny notatnik, papeteria w wygodnym pojemniku – wszystkie te detale sprawiają, że przepływ pracy jest jeszcze bardziej kreatywny.

By Adrianna Szczepaniak

Dziennikarka