Wzrost znaczenia mobilnych przeglądarek internetowych

Nowe statystyki z Net Applications pokazują, że 2014 staje się rokiem mobilnych przeglądarek. W czerwcu br. wśród surfujących po WWW, aż 17,3% robiło to za pomocą przeglądarki zainstalowanej na telefonie czy tablecie. To wzrost o niemal sześć punktów procentowych rok do roku i o niemal 11 punktów procentowych w stosunku do analogicznego okresu roku 2012.

Jeżeli jeszcze Państwo zastanawiają się czy warto inwestować w mobilną wersję swojej strony, aplikacji internetowej poniższe dane powinny pomóc w decyzji. Warto być ze swoją ofertą tam gdzie jest klient!

Udziały poszczególnych przeglądarek w rynku mobilnym:

Safari 46.07%
Android Browser 22.77%
Chrome 16.67%
Opera Mini 7.63%
Microsoft Internet Explorer 2.01%
Proprietary or Undetectable 1.78%
Firefox 0.68%

 

Na rynku mobilnym obie przeglądarki z Mountain View (Chrome i Android Browser) skutecznie odbierają udziały wciąż dominującego Safari. Dzięki temu łączny udział w rynku przeglądarek dla Google'a wynosi 22,6%, podczas gdy Apple ma niespełna ponad połowę tego – 12,3%, sporo tracąc w ostatnich miesiącach zarówno na desktopie jak i wśród urządzeń mobilnych.

Udziały poszczególnych przeglądarek na desktopach:

Microsoft Internet Explorer 58.38%
Chrome 19.34%
Firefox 15.54%
Safari 5.28%
Opera 1.05%
Proprietary or Undetectable 0.25%
Konqueror 0.03%

 

Microsoft, kolejny ważny uczestnik tej rynkowej rywalizacji, swoją wagę utrzymuje tylko za sprawą desktopowej przeglądarki, która wg Net Applications bije nowe rekordy popularności – 58,4% internautów korzystało z niej w czerwcu 2014. Nijak się to nie przekłada na popularność mobilnego IE, który podobnie jak jedyny system operacyjny na którym działa, pozostaje produktem niszowym, z udziałem niespełna 2% na rynku mobilnych przeglądarek.

<<< wróć

© 2014 iCOMPRO / start2web.